ליוסף אהרון היקר תודה רבה על התשובה הנפלאה שלך

ליוסף אהרון היקר תודה רבה על התשובה הנפלאה שלך

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #303

    yosel

    שלום לאח יוסף אהרון
    שמחתי לקרא את ההודעה שלך
    קניתי עוד טורקי ביפו עם 11 מיתרים ואתה צודק כי יש ללמוד תיאוריה מקצועית אך עדש אמצא מורה בבארשבע אני מאוד רוצה להתחיל קצת לנגן אני הייתי שמח אם תוכל לעזור לי להבין איך לכוון את העוד כי אני מעדיף את המוזיקה המרוקאית ולכן הייתי שמח אם תוכל להגיד לי איך לכוון את העוד מבחינת התוים כן אתה צודק מהדק אל העבה זה דו סול רה לה אך בקשר למיתר החמישי והשישי אני מבקש אם תוכל לעזור לי להבין איך מכוונים את המיתר החמישי והשישי כולמר מה הם התוים הנהוגים אצל יהודי מרוקו באשר למיתר החמישי והשישי(הבודד)כמו כן קניתי גם טיונר קטן וזה עוזר לי מאוד בכול אופן אני מאוד מודה לך על תשובתיך המלומדת בברכה יוסף

    #589

    Yosef
    Keymaster

    שלום יוסף,
    הכיוון שכתבתי לך בהודעה הקודמת: דו – סול – רה – לה – פה – דו הוא כיוון ערבי ונפוץ אצל רוב נגני העוד.
    הכיוון הטורקי הנפוץ של העוד הוא: רה – לה – מי – סי – פה # – סי
    שים לב שכל סוג של עוד נראה שונה לדוגמה העוד הטורקי והעוד המצרי הם בעלי מבנה שונה.
    כך גם נהוג בכיוון העוד והוא נוטה להשתנות בהתאם לסגנון הנגינה האישי שמנגן הנגן או בהתאם ליצירה המוסיקלית,
    מוניר באשיר נגן העוד המפורסם מעיראק נהג לכוון את העוד שונה משאר הנגנים והיה ידוע בסגנון נגינתו היחודית.
    לא ידוע לי שבמוזיקה המרוקאית נגני העוד מכוונים לפי כיוון נפוץ משלהם אך שוב זה תלוי במספר דברים גם בנגן וגם ביצירה המוסיקלית שאותה רוצים לנגן.

    #590

    שחר

    שלום יוסף
    אני למדתי אצל מורה מרוקאי ואני מכוון את העוד : דו סול רה לה סול רה. יש לזה יתרון ענק בשימוש בבאסים.

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.



שתפו לחברים והשאירו תגובה