מענה ל־ליוסף אהרון היקר תודה רבה על התשובה הנפלאה שלך

מענה ל־ליוסף אהרון היקר תודה רבה על התשובה הנפלאה שלך

#589
Yosef
מנהל בפורום

שלום יוסף,
הכיוון שכתבתי לך בהודעה הקודמת: דו – סול – רה – לה – פה – דו הוא כיוון ערבי ונפוץ אצל רוב נגני העוד.
הכיוון הטורקי הנפוץ של העוד הוא: רה – לה – מי – סי – פה # – סי
שים לב שכל סוג של עוד נראה שונה לדוגמה העוד הטורקי והעוד המצרי הם בעלי מבנה שונה.
כך גם נהוג בכיוון העוד והוא נוטה להשתנות בהתאם לסגנון הנגינה האישי שמנגן הנגן או בהתאם ליצירה המוסיקלית,
מוניר באשיר נגן העוד המפורסם מעיראק נהג לכוון את העוד שונה משאר הנגנים והיה ידוע בסגנון נגינתו היחודית.
לא ידוע לי שבמוזיקה המרוקאית נגני העוד מכוונים לפי כיוון נפוץ משלהם אך שוב זה תלוי במספר דברים גם בנגן וגם ביצירה המוסיקלית שאותה רוצים לנגן.

דילוג לתוכן